torsdag 10 mars 2011

Dagens Träning och Matintag.

Kl. 9.40
1/2 kopp Kaffe
40 st sits up.
2 st armhävningar (gick inte alls, för mycket träningsvärk)
10 st Fyrbent kryss.
15 X 2 Liggande Benlyft.
10 st "ben upp i luften" (svinjobbig vet inte vad den heter)
20 st rygglyft
10 minuters dans/jogging.


Nu kom jag till ett dilemma
Äta frukost nu eller efter träningspasset jag ska på kl. 11.00 ?
Tog beslutet att dricka lite måltidsersättning 2/4 del av en måltid och äta ett ägg. Så jag får i mig lite frukost i alla fall. Frukosten ska ju vara dagens viktigaste måltid.


Kl. 11.00-12.00
Bodyvive.


Jag innan Bodyvive träningen på Stil.


Kl. 12.45
1/2 portion Biff med lök och ris.
Chokladbollar.
Fanta

Kl. 18.55 
1/2 portion havregrynsgröt med hallonsylt och lättmjölk. (tanken var att äta en portion men eftersom middagen hamnade på golvet, hann jag inte äta en hel portion)
1 Ägg
1 glas viktkontroll (förbränningssyfte)


Kl. 19.30-20.00
Indoor Walking
Idag var det riktig kul, kände mig riktigt trött men stod och tänkte på att om jag kör detta 2-3/vecka så lär jag kunna springa en mil utan problem i sommar. För vilken konditionsträning det är! :0)


Kl. 20.10
1 ägg + 1 Banan.


Dagens Sammanfattning:
För(?) Mycket träning och för lite mat! Men jag går inte upp i vikt i alla fall ;) 
Ni kanske märker vilken proteinkälla jag gillar oxå? Ägg! Enkelt och fort går det! Känns som att jag inte gjort annat än ätit ägg idag. Men äggen har jag fått av mormor och de kommer direkt från en hönsgård, så de är MUMS!

2 kommentarer:

Kim Salmelainen sa...

Grovt!
Kul med bild, kul med all info! =]
Härligt att du äter så ofta, då stannar blodsockret där det ska vara.

Bodyvive.. vad är det? =]

Susanne sa...

Jo, fast det är en lucka på sex timmar idag, vilket inte är bra. Brukar satsa på att äta var 3:e timme, vilket jag anser är idealet!

Bodyvive innebär att man tränar kondition, styrka och rörlighet till inspirerande musik och med redskap som VIVE-bollen och gummiband. Du kan läsa mer om Bodyvive här: http://www.worldclass.se/svenska/Vart-utbud/Traningsutbud2/Grupptraning/Dans--koordination/Bodyvive/

Det var gode jobbigt idag pga. jag hade sån träningsvärk sen igår :D