onsdag 9 mars 2011

Dagens Träning och Matintag.

Kl. 8.15
1 kopp Kaffe + 1 glas med viktkontroll (för ökad förbränning), 1 glas vatten.
Sits up 20 st
Armhävningar på knäna 10 st
Morgonpromenad 30 min.

Kl. 9.30
2 st lax-hårdbrödsmörgåsar med 1 ägg och dill på.

Kl. 11.45
Lunch på skolan: Bakad potatis med kyckling + Curry. Och en 33cl Fanta till.

Kl.14.15
Cappucino.

Kl. 15.45
Hemma gjorda chokladbollar 5st. Mums!

Kl.17.15-18.00
Indoor Walking. 
Det var första gången jag provade på det och jag trodde jag skulle dö hela passet igenom. Men jag överlevde och vilken känsla efteråt - Wow! Hon som stod bredvid mig frågade om det verkligen var första gången jag var på passet för hon tyckte jag såg ut som värsta terminatorn och instruktören som jag för övrigt hade indoor walking maskien precis mitt emot sa att det inte alls såg ut som jag skulle dö, när hon frågade hur jag tyckte passet var efteråt, och jag konstaterade min dödslängtan. Så mina känslor inombords speglade sig inte utåt i alla fall -  skönt det! Det var verkligen ett super pass för mina armar också. Detta ska göras igen! Rätt stolt över mig själv att jag faktiskt klarade av att hålla igång hela passet.

Kl. 19.30
1 tesked solrosfrön, 1 tekopp, 1 måltidsersättning på lättmjölk.

2 kommentarer:

Kim Salmelainen sa...

Indoor Walking alltså. Aldrig hört talas om det, men fräckt! =D

Ett tips här då.. ^^
Kolla upp angående att äta det största målet mat efter träning. Många förespråkar det.

Bra "första" dag! Och visst känns det kul att hålla koll och skriva upp och få ner på papper just hur BRA du varit? =]

Susanne sa...

Jag visste inte heller vad det var, förrän igår. Hade ingen aning om vad det gick ut på mer än att man stod på en maskin så det var spännande att gå till passet igår. Och vilken träning för armar och ben - Toppen! Så idag har jag träningsvärk ab, men då vet man att det är bra oxå!

Jo, jag vet angående maten, men jag brukar inte äta när jag är själv. Har blivit rädd sen jag satte i halsen i höstas. Så du kommer snart märka skillnaden på mina matvanor när min sambo är ledig och när han jobbar, skillnaden är stor!

Det är väldigt intressant om inte annat, att se hur man äter och tränar om dagarna egentlingen. Plus att självklart försöker man vara lite duktigare när andra ska läsa det också :0)